Inte mig själv och studie!

Gaaaah jag skrev ett rätt långt inlägg och råkade trycka ner sidan!!! Så nu ska jag försöka mig på igen att skriva skiten igen... Fan vad trött jag blir på mig själv!!!!
Iaf!
Minns ni att jag skrev för några inlägg sen att jag skulle bli intervjuvad på telefon för att ev. få vara med i en studie att behandlas med kognitiv beteende terapi mot posttraumatisk stress? den är för föräldrar med cancersjuka barn.
Hon ringde och det gick bra trots att jag mådde såå dåligt innan hon ringde, var nervös och hade sån ångest, och frågorna jag fick var inte lätta att svara på det var jobbigt att få fram svaren. Men jag gjorde det bra för hon sa när vi var klara att hon tyckte jag skulle vara med och att jag nog skulle må bra av den här hjälpen. Hon lottade om jag skulle vara med i gruppen som startade nu direkt eller i gruppen om ett år. Några timmar senare var det igång! Jag kom med NU! så behandlingen har nu börjat och det är ett program på 10 veckor. Tror faktiskt att jag blev klar med första uppgiften idag, men ska kolla den varje dag så att jag inte missar att få med tankar och känslor osv. som är viktigt att få med. Jag är väldigt tacksam för den här möjligheten och hoppas verkligen att det funkar bra för mig. Första uppgiften var rätt jobbig att ta tag i och jag bävar för hur resten kommer bli.
Annars så kom vi till uppsala idag för sista kuren högdos.. Känns som sagt lite jobbigt men ändå bra mycket blandat. eftersom vi blev inlagda precis innan det var dags att åka så blev det uppskjutet en vecka och då hade vi turen att få med oss både Jonny och Milio! underbart <3
Benmärgsprov ska göras imorrn och han har ingen tid förren efter lunch nångång alltså ingen tid så det kan blir när som helst efter lunch. Sen på kvällen sätts behandlingen igång och han blir fast med dropp i 6 dagar i stort sett hela tiden. På måndag åker vi hem och då utan Oliwer som ska åka hem till sin pappa nån vecka, kul för han tråkigt för oss. Men får passa på nu för snart börjar skolan och Oliwer börjar då 2 klass!! galet!
Ja just det stugan måste jag ju berätta om! Vi fick skriva kontrakt på den dagen efter vi kollat så vi är väldigt glada hyresgäster till den lilla lilla stugan. Vi har varit där i stort sett varje dag sen dess och vi bara älskar att vara där. Nu har vi inte fått dit möbler så vi kan sova kvar än så vi är bara där över dagarna men det funkar utmärkt! Vi skjuter luftgevär, går i skogen och plockar blåbär (dock inte alla samtidigt, svårt att få med Milio i vagnen och eftersom det är uppför så blir det jobbigt att bära, men nån lösning ska vi nog komma på så vi kan gå allihopa) igår var vi på marieberg och shoppade uteleksaker. Blev lite smått och gott, även solcellslampor som vi satte upp lite här och där. Nu är det bara möbler som fattas vi kan sova kvar också.
Känner att jag är på väg ner i en svacka igen och det känns förjävligt, jag vill inte! jag är så lättirreterad och har ångest, orkeslös och trött. Hoppas det går över och inte blir så illa som sist, det var så jävla jobbigt!
Det är ju en grej nu som utlöser det hela (inte bara det men stor del) och jag har så dåligt samvete att jag vill kräkas på mig själv, samtidigt så orkar jag inte ta tag i det och känner mig inte stark nog att göra det heller! All energi måste gå till mig så jag orkar med allt som jag MÅSTE orka med. Och det jag kan säga är förlåt! och att jag kommer komma tillbaka, men det kan ta tid jag har ingen aning! Just nu mår jag apa och jag är ledsen för det som jag gör... Jag vet att du vet att det handlar om dig, du har INTE gjort nåt fel och jag hoppas du förstår och att du finns när jag är tillbaka? Det handlar enbart om mig.... Förlåt igen! och jag menar det verkligen!!!
Det sista jag vill är att såra nån eller nåt! jag är inte den som gör så... Men nu mår jag som jag gör och känner mig förändrad, jag är inte mig själv. Men jag är på väg att få hjälp och jag hoppas som sagt för allt i världen att den hjälper mig!
Johanna
2011-07-12 @ 23:04:43

Blir så glad varje gång jag ser att du gjort ett nytt inlägg... Tänker på dig o er hur allt går , minst varje dag... Ha det så bra i Uppsala! Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0