Gaah!! Vad ska jag göra???

Ja vart ska jag börja?...

Oliwer har så sjukt dåligt självförtroende! Och det visar sig framförallt när det kommer till läxor och annat.. Han sitter hela tiden och skriker och gråter att han inte kan, han är dålig dum i huvudet osv osv..... Jätte jobbigt att sitta och lyssna på och allt jag säger går in genom örat och ut genom nästa han vägrar lyssna!

Han får alltid utbrott och går in på sitt rum och bara skriker och gråter helt hysteriskt!! Finns inget stop...

Han får ha sina utbrott för mig, han behöver få ur sig allt så det är ok.. Han får skrika och när han är tillräckligt lugn så går det att trösta och prata..

MEN när det går så långt att man skadar sig själv är det inte riktigt ok längre!!

När jag kom hem från föräldramötet på innebandyn sitter Oliwer med kall handduk och gör läxor med Jonny... Och det var ju det som var problemet från början, läxan! Han fick ett utbrott och sparkade på sin byrå, allt vad han hade förklarade han för mig när jag kom hem.... Så nu kan han inte gå! och kan inte ta sig iväg till skolan idag heller bara för det....!!!!

Efter utbrottet gick det ju hur bra som helst med att göra läxan och han var lugn...

Jag förstår att allt måste vara så jäkla frustrerande för honom, det bara vänder hela tiden... Ena stunden får han gå i skolan nästa så rycks han bort för det går vattkoppor, sen blir han själv tvärdålig och får ligga inne på sjukhus osv... Han hamnar efter i skolan, och vi sitter med honom men när han är så jäkla dålig så går det ju inte... Vem begär det? att man ska plugga med 40 graders feber? ingen hoppas jag.... Men han får ju kämpa som bara den och han gör det bra! Han är hur duktig som helst och kan verkligen!

Jag kan bli så himla frustrerad när jag sitter med honom och han bara blockar allt och "inte kan nåt" för han kan så mycket.... Men han är för osäker...

Han är så tyst också, jag får inte ur honom nånting.. Vet inte alls vad som far runt i hans huvud.. Kanske inget? kankse hur mycket som helst?

Då... 4,5 år



Nu... 8,5
image description

Det är så frusterande... Jag gör allt jag kan och lite till...
Ella
2012-03-09 @ 09:46:47
URL: http://fanganatten.blogg.se/

det kommer nog släppa när allt har lugnat ner sig lite och han får återgå till en normal vardag =P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0