Denna eviga väntan

Väntar på samtal från Uppsala dom skulle ringa förra veckan och berätta provsvaren från benmärgen, men inte ett ljud har vi hört, var tvungen att ringa till sjukan för att kolla om dom hade hade hört nåt men det hade dom inte. Hoppas på att dom ringer i veckan, jag vill ju veta.

Var iväg imorse och skulle hämta bilen, han tittade konstigt på oss och sa att han inte trodde vi skulle komma så tidigt! fast vi bestämt kl.10 eftersom Jonny skulle börja jobba 11,30. Bilen var inte klar, eller den var klar med service men den var inte tvättad, dom fick en timme på sig att göra iordning den det skulle ta två timmar egentligen, men insidan var det viktigaste så det skulle dom fixa. Vi drog till banken för att betala av en stor del av billånet som vi fick för bilen vi sålde. Sen åkte vi till Life hälsokost och köpte nya jobbskor till mig, 549 spänn fattigare blev jag på det... men det är det värt, dom lär ju funka ett bra tag. Sen tillbaka till bilfirman för att skriva papper osv.

Sen var bilen klar efter att vi fått en kopp kaffe medans vi väntade. Vi kör iväg med våran pärla, och när vi kommit en bra bit på väg hem så börjar den hacka så konstigt, och när vi kommer ut på motorvägen så börjar den hacka förjävligt så Jonny vågade inte fortsätta ända hem så det var bara åka av och stanna på nåt lämpligt ställe och ringa till bilfirman, det gick rätt fort så kom han vi köpte bilen av med en lånebil och en bilmekaniker som kollade på bilen. Troligtvis så var det fukt nånstans eftersom dom motortvättat den, hoppas det är bra imorrn när vi hämtar den efter jag slutat jobba, för vi ska ju hämta Oliwer i Eskilstuna efter det. Men det borde det vara.

Skulle ut och övningsköra med en kille idag från vägverket som vi känner, har känt honom hela mitt liv och han jobbar som "uppkörningssnubbe" så han ville hjälpa mig och se vad jag ska tänka på osv. på uppkörningen, eftersom vi känner varann så får och vill han ju inte köra upp med mig, jag är väldigt tacksam för att han vill hjälpa mig och ge mig tips och finslipa. Tyvärr så skiter det sig idag, mamma ringde och sa att pappa ramlat av lastbilen och antagligen skulle han åka in till sjukan när han kom hem. Och han måste ju vara med när jag kör eftersom det är han som är min handledare. Hoppas det blir bättre med pappa han hade slagit i svanskotan eller nåt jävligt illa. Får se om det vill ge sig lite så vi kanske kan få till nån tid med M innan det är dags att köra upp. Tror inte vi kommer hinna, jag kör ju upp i veckan och jag jobbar kvällar osv. men jag är tacksam för att han erbjöd sig! och om jag skulle kugga så har vi ju mer tid på oss så han kan hjälpa mig då.

Nu ska jag sätta mig med lite teori på datorn.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0