Han är så frustrerad! Konstigt? absolut INTE!

Dagen har varit både bra och mindre bra... läkaren kom in och pratade lite imorse på ronden, sa lite som gjorde mig väldigt besviken senare på dagen. Handlade om hemgång.. Hon hörde ljud på ena lungan när hon undersökte Oliwer så det var bara invänta tid till röntgen. Hon ville kolla så det inte var lunginflammation på gång eftersom han hostar lite också och Crp:t hade gått upp idag igen! Röntgen såg bra ut så det var ju underbart skönt att höra.. Innan vi drog oss ner till röntgen sprang Oliwer runt här i korridoren med en undersköterska och hade vattenkrig, Oliwer med en stor vattenpistol och F en spruta med vatten så ni kan ju gissa vem som blev blötast? Underbart att se honom så pass pigg, det går åt rätt håll iaf och det är skönt. Han pratar mer och mer och det är också otroligt skönt. Blev ingen hemgång idag, svaren från röntgen kom rätt sent så det kändes inte som nån idé, eftersom vi åker taxi så tar det ju en stund innan man får en och sen tar det ju ca. 30 minuter att åka enkel resa. Nu på kvällen sattes också sonden in.. Gick väl sådär, han fick lugnande men det hjälptes knappt, han bara skrek och ville inte ha den. Till slut fick dom i den och Oliwer kommer inte ihåg att han skrek och frågade hur han kunde skrika när han fått medicinen. Efter har det gått sådär, han tycker det känns obehagligt att ha den och det förstår jag, men sen sitter det nog mycket i huvudet också så det blir extra jobbigt... Han har varit så frustrerad och skitarg och ledsen, men med all rätt va? Börjar gå bättre nu, han har fått spruta in apelsinjuice och trixa lite själv med den så kanske det känns bättre. Han kommer få sköta det han vill själv, bara det känns ok för honom. Det kommer ju bli en knapp på magen sen så sonden är bara tillfällig... Nej nu måste jag få Oliwer att försöka sova, måste också göra det Milio kommer tidigt imorgon för Jonny ska jobba, ska upp innan 6 så jag hinner få i mig kaffe och vakna till liv... Hoppas såklart på hemgång imorrn HELT men eftersom crp:t ligger på 33 så har jag väldigt svårt att tro det. Men vi ska iaf hem över dagen. Natti natto mina vänner!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0