Hemma

Vi är fortfarande inskriva på sjukan... Men vi får sova hemma och han ska ha antibiotika morgon och kväll tills vidare... Jonny är inne med Oliwer nu för kvällsdosen.
Imorgon bitti kl. 8 kommr mobila teamet hem och ger morgon dosen.. Åker hellre in på kvällen än på morgonen slippa stressa ;) får se hur länge dom vill fortsätta.

Eftersom han har så pressade värden så vill dom få upp hans immunförsvar, för dom är rädda för att han ska åka på nåt mer nu och bli inlagd igen med feber och annat så jag har börjat idag med att ge honom en spruta i benet för att få upp immunförsvaret lite.



Dom lärde upp mig för 3 år sen då vi flyttade till Fjugesta... Och när jag lärde mig det här och gjorde det på honom första gångerna så skakade jag som bara den!
Ganska exakt 3 år senare gör jag det igen och det gick hur bra som helst! Och Oliwer är så sjukt duktig, han hatar allt som har med sprutor att göra men han sa inte ett ljud när jag väl satte sprutan i benet på honom! Han tyckte jag skötte mig hur bra som helst ;)



Min älskade kämpe! <3

Annars händer inte så mycket, febern är borta och han mår OK! han är trött och hostar tills han kräks så det är ju jättejobbigt för honom, har spypåse med sig dygnet runt... Ont i huvudet, men eftersom han dricker dåligt så är det ju inte konstigt.. Han får sondnäring i knappen 4-5 ggr/dag... Plus lite extra vatten så han får mer vätska i sig.. Han kan inte, det tar stopp.. Han försöker verkligen men inget går ner... Men det släpper nog så fort han blir bättre, det är ju därför knappen sitter där den sitter!!
Tjata hjälper inte, det gör bara allt värre... Förklara för honom gör jag men inte tjata, det kommer när det kommer.

På onsdag är det dags för hemundervisning igen! Tur att det finns! Dom kommer såklart ta det lugnt och i Oliwers tempo...

I lördags fick Oliwer finbesök av sin pappa och farfar! Jag kände att jag och Jonny behövde ha en kväll tillsammans, och att Oliwer skulle träffa sin pappa så dom kom. Vi käkade lite middag och fikade, sen var det dags för dom att bege sig av mot sjukan efter några timmars permissin...
Jag är så tacksam för att dom kom och det var så skönt att bara vara, eftersom Milio sov väldigt bra så var det extra skönt och vi behövde inte röra många muskler i onödan ;)
Jag hade dock sån sjuk magkatarr och dunder förkyld...
Tack igen för att ni kom pappa och farfar!

Eftersom jag är så förkyld och har magkatarr fortfarande, och eftersom det blev som det blev med Oliwer idag att vi fick åka hem och sen skulle tillbaka så valde jag att hoppa över mötet ikväll med barncancerföreningen =( Kändes inte kul alls eftersom jag verkligen bestämt mig för att jag skulle gå! Men nästa månad ska jag gå! Känns inte kul när man inte mår helt bra heller.....


Fina ni! <3

Nu kommer nog grabbarna hem snart, då blir det sondmatning och sen läggdags för Oliwer. Räkmacka för mig och Jonny (och Oliwer om han vill ha såklart)
  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0