Knapp, PEG. Ja, kärt barn har många namn

Sjukhusvecka igen.. Låg inne på  USÖ i exakt två veckor för infektion, i fredags fick Oliwer äntligen komma hem och dom tyckte han behövde en välbehövlig vila innan det på söndagen var dags att åka till uppsala för behandling. Helgen var bra men kort, Jonny jobbade i söndags innan vi åkte så det var ju i stort sett bara lördagen vi hade ihop. Oliwer lekte med kompisar och vi spelade lite spel på kvällen, lugnt och skönt och mysigt att äntligen få vara tillsammans hela familjen, att vi skulle sova hemma allihopa!! Härligt.. Innan vi åkte var jag och barnen hos syster yster med sambo ocg fikade lite rabarberpaj med mormor och morfar.. Mysigt! <3

Igår var det dags för Oliwer att få knappen (PEG, gastrostomi är andra namn på den) i magen. Och jag är helt förundrad över Oliwer, han har gnällt lite igår när han vaknade för smärtan men sen typ ingenting!! Dom har kvar sonden till idag för att se så knappen funkar, han har till och med fått i sig lite att äta. Magen säger gärna ifrån efter en sån här operation och första klunkarna fil han tog spydde han upp efter ett tag men efter det har allt han stoppat i sig fått vara kvar. Han är en riktigt kämpe! han vill bara bli av med sonden, han tyckre det känns bra med knappen och det är jätteskönt, tror det kommer bli kanon med den. Ska få hyra en pump från sjukhuset också till sondmaten så jag slipper sitta för hand med en spruta och mata honom, det tar ju sån tid!
Så var det ju benmärgsprov och medicin i ryggen igår också när han var sövd.

Imorrn startar behandlingen, så från och med imorrn är vi här i 6 dagar så måndag hoppas vi på hemfärd och att vi får STANNA hemma den här gången, Oliwer ska skölja munnen med vatten varje dag för att KANSKE slippa blåsorna igen. Detär ju skolavslutning snart och det hoppas vi att han kan gå på!

Nästa gång Oliwer ska hit till Uppsala så kommer antagligen hans pappa vara med honom hela den veckan... Hua... hur ska det gå för mig då?? Mitt kontrollbehöv när det gäller Oliwer och hans sjukdom är inte att leka med...Det är inte roligt att det är så, jag kan inte tänka på annat när jag inte är med. Får dåligt samvete också för att Oliwer måste vara på sjukhuset och inte jag, JAG ska ju vara med honom!
Hans pappa förstår att jag tycker det känns jobbigt och att jag har svårt att släppa allt. Men han och många med honom tror att det kan vara bra för mig och för Oliwer så jag går på det... Ingen jag vill, jag vill vara här med honom men han behöver ju sin pappa såklart, så det är ju inget jag tveka på. Jag kanske behöver lite vila och så, vad vet jag... Jobbigt känns det iaf...
Ikväll kommer dom och hälsar på Ollie lite... roligt..

Ja idag händer nog inte så extremt mycket, knappen i magen ska göras rent och stängas.. Den är inte så fräsh nu med en stomipåse hängandes, eftersom den är öppen nu så rinner ju allt ut i den från magen... BLÄ! men idag ska det bli ordning. Tar lite före och efterbilder tänkte jag så det kommer nog lite bilder ikväll på det beroende på när allt blir fixat.

Starka starka kämpe, jag beundrar dig!! <3 <3 <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0