Oro

Vi har haft en helg full med oro.
Det började i fredags med att Oliwer fick nån febertopp på 39,3 och jätteont i huvudet, ringde sjukan eftersom han inte haft feber på drygt 1 år så var jag så klart väldigt orolig. Sköterskan hörde hur han skrek av smärta så hon tyckte att vi skulle komma in och ta nya prover. Allt såg bra ut.

Lördag så var det också feber ganska hög. Men söndagen tog priset, 40,7 och ett samtal till sjukan igen. "Ha is i magen och ge det ett par timmar" fick jag höra, det gick bra febern gick ner med ipren. Jag åkte iväg till jobbet och på kvällen ringde Jonny och sa att han hade 40,2 i temp. Blev att ringa igen och då ringde dom iaf till en jourläkare som tyckte att vi skulle avvakta en dag till eftersom proverna såg bra ut.

Idag ligger tempen runt 38 men har nu under eftermiddagen stigit till 38,8 så vi får se hur det artar sig.

I lördags började jag jobba på riktigt på SannaKroa, slutade praktisera i fredags och det känns skönt att få jobba ihop sina pengar. Ska jobba ons-sön den här veckan, grabbarna åker till Sthlm på fredag, Oliwer till sin pappa och Jonny till sin bror. Jag skulle ju såklart följa med tills jag fick veta att jag skulle jobba vilket jag inte trodde att hon skulle sätta mig 2 helger irad. Men men har ju precis börjat så jag ville inte krångla. Kommer fler turer till Sthlm.

Ikväll kl.19 ska jag och Jonny vara på ultraljud!! Så spännande att se den lill* igen, förhoppnings får vi veta om det är en pojke eller flicka. Spännande!!Jag tror på en kille och Jonny är helt säker på en tjej så vi får se.

Nu ska jag lägga mig på soffan och titta på film med Oliwer... Vad trött jag känner mig när jag är ledig, är trött annars också och innan jag började jobba men nu börjar jag bli van att jobba så det är konstigt att vara ledig och inte hålla igång. Så jag är trött! skriver sen igen och berättar vem det är som gömmer sig inne i magen, om hon kan se... <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0