Rädslan för bränder

Tänkte att jag skulle ta mig en varm skön dusch innan Mammas pojkar började, men när jag står i duschen så kommer jag på att jag glömt ljusen på bordet i vardagsrummet, så det fick bli en snabbdusch.
Jag är lite nojjig för ljus kan ju börja brinna, jag har nästan aldrig ljus tända av den anledningen. Jag älskar egentligen att ha det, det är riktigt mysigt, men jag är så fruktansvärt rädd för bränder så jag väljer att inte ha tänt så ofta. Det är mycket bättre nu än vad det var förr, jag fick sova hos min mamma och pappa tills jag var 11 eller nåt för jag var rädd för att det skulle börja brinna, och efter det kunde jag inte se en brand på tv eller nåt för då fick jag panik och trodde att det skulle börja brinna.
Anledningen till detta är att när jag var liten tittade jag på SOS alarm, kommer ni ihåg det? asbra ju, men iaf det var ett par barn som fick tag på tändstickor (eller var det tändare?) skitsamma, det började brinna iaf, det utlöste min rädsla för bränder. Kan fortfarande få lite panik som nu när jag kom på att jag glömt ljusen. Hade ju kunnat gå ut och släcka dom men det blir så jävla kallt så jag valde att skynda mig istället.

Vad kom allt det här ifrån egentligen? det bara vällde ur mig hehe.

Idag har varit hos Lisa en stund, och även hos Jessica och druckit kaffe. Sen gick jag hem och storstädade vardagsrummet, dammsög soffan, drog fram soffan och dammsög och skurade bakom den, bytte gardiner, och ställde fram bordet som torkat under natten/dagen. Jävlar vad nöjd jag är, har lagt ut kort under detta inlägg, man ser ju inte det mysiga i bilderna men mysigt är det. Jämför man med hur det såg ut innan så är det supermysigt. Nu är det bara lite piff som saknas och en stoor rund svart matta till hallen, sen får jag vara nöjd för ett tag. Ska måla våra sängbord också kom jag på, men det är ingen som kostar eftersom jag har färg och penslar hemma...

Imorrn ska jag och Jessica träna, sen blir det nog mys med Jonny. Han ska på Halloween fest i stan, jag är bjuden också men har nog bestämt mig för att vara hemma, jag är INTE ett dugg sugen på att dricka och går jag på fest så vet jag att jag kommer dricka. Jag känner mer för att bara ligga hemma med massa gott och läsa bok och glo på tv. Men jag vet inte till 100 än.

På söndag kommer prinsen hem från sin pappa, har varit skönt att vara barnledig, självklart har jag saknat honom men vi behövde det här både han och jag. Blir skönt att komma tillbaka till vardagen igen med lekis och träningar och allt vad det är.

Nu ska jag kolla klart på tv.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Varje hjärta har sin saga....

Det här är min saga..

RSS 2.0